Better In Time

Followers

Tuesday, February 3, 2009

** me teRtipu!! **


Today aku tertipu.. Huhu.. Cian btol kt aku neh.. Mcm2 masalah menimpa.. Hukhuk.. Sabo jelah.. Sbnrnye cmni citenye:

Arini aku dpt email dr kwn aku.. Email tu ckp kerani diperlukan.. Wat keje kt umh jek blh dpt max 3800.. Ikt kerajinan la.. Tpnye kena byr RM50 dl.. Sbgai pdaftaran.. Then aku ngan penoh bsemangat gtau ayh aku suh bank in kan duit kt org tu.. Aku pikir btol la tu kot.. Ngan keadaan aku skng neh (pantang dgr d keje kosong), aku trus caye and bank in kan duit tu.. huhu..

Then, aku blk2 dpt email agi ckp i must find 100 people.. 100 people tu must reply 'berminat' then br aku blh dpt keje kerani tu.. Ala2 yg bisnes tenet yg kn cari org bwh utk tmbhkn income.. Aku jd cm tsangat benggang bcoz aku igt dorg2 btol2 nk bg keje.. Rupe2nye nk kenacari org la pe la.. Huhu.. So disappointed..

Aku br jek gmbire bl aku dpt email ckp aku diterima.. Tpnye nie yg jd upenye.. Aku bkn nk slhkan sesape.. Tpnye tulah.. Aku rs dipermainkan plak.. Ngan keadaan aku yg cm dh nek gle cari keje neh.. Tibe2 jd cmni.. So sad.. Xtau aku cmne nk ckp.. Aku mix feelings agi.. Geram, sedih, marah.. Sume ade.. Aku xtau aku nk geram and marah kt sape.. Sbb ni salah aku sdiri.. Aku yg tlalu caye.. Tlalu obses ngan keje kosong.. Huhu..


Now I learn sumting from dis incident.. Dun ever trust people easily!!..



aiSya iRa

2 comments:

Unknown said...

ira..

kita pn pnah kna mcm nie jgk..
konon nyer utk kerja data entrylaaa..
siap byr utk contract n blaaa2...blaa..
but at last...

DAMN it!!!

aiSya iRa said...

sj nk bisnes 2kot...
toh pape dorg neh kn...
dorg tau skng org tgh cr keje 2yg dorg amek kesempatan tu...
huhu